lunavandenberg.reismee.nl

Countdown: 3 weeks left

Berlijn, 03-05-2019, 19:49

Hallo lieve Leute!

Ik moest gewoon even terug kijken in mijn foto's wat er allemaal gebeurd is sinds de vorige blog. Ik heb weer veel gedaan feestjes en het afscheid van Nick die nu toch echt terug in Nederland is.

Toch waren er wel 3 hoogtepunten sinds de vorige blog. Zo ben ik met Pasen een lang weekend thuis geweest, ik vond het heerlijk om weer even thuis te zijn. (bijna) alle vriendinnetjes weer even gezien, tentfeest Langedijke 2 dagen wat geweldig was. Uit eten met de familie, en een paasbrunch met als afsluiter het paasvuur in Elsloo. Nou gaat deze blog niet over wat ik in Elsloo doe, maar het was een super weekend wat als gevolg had dat ik de week daarna geen stem had. ( zegt genoeg toch )

Het weekend nadat ik in Nederland was, is mijn familie die in Duitsland woont een dagje in Berlijn geweest. Super leuke dag gehad met eigenlijk de typische toeristen dingetjes die ik ze heb laten zien in Berlijn. Zelf had ik ze zelf ook heel lang niet gezien, en ik vond het dan ook super leuk dat de hele familie in Berlijn was. ( foto's staan onder het kopje foto's)

En in voor jullie in Nederland de Meivakantie zijn mama, Marieke en Lynn paar daagjes in Berlijn geweest. Ik vond dit echt echt heel leuk en gezellig, naast de typsiche toeristen dingen heb ik ze ook mijn lievelingsplekjes kunnen laten zien hier in Berlijn. We hebben erg geluk gehad met het weer en hebben heel de stad doorgefiets ( hoe Nederlands kunnen we zijn ).

Op 1 Mei is het de dag van arbeid in Duitsland, waardoor ik dus vrij was. Het werd hier groot gevierd en de hele stad stond op zijn kop. Ik heb mama, Marieke en Lynn meegenomen naar Holzmarkt. Holzmarkt is een soort festival terrein aan de Spree, de sfeer die daar hangt beschrijft voor mij gewoon de sfeer in Berlijn. Een super leuke plek met een leuk feestje. Voor de rest zijn we natuurlijk lekker uit eten geweest en bijgekletst. Lynn sliep ook 1 dagje bij mij thuis voor even een girls night ( lees: Ajax tegen de Spurs kijken )

Ook hebben we een boottocht gemaakt door Berlijn over de Spree, dit stond nog op mijn lijstje dus ook dit kan afgevinkt worden :D.

Kan er nog veel langer over schrijven, maar het was super dat hun hier een paar dagen waren en ik vond het tof dat ze me kwamen opzoeken. Het was kei en kei gezellig!

En dan zoals de titel het al zei nog 3 weekjes en het grote Berlijn hoofdstuk zit er op. Vrijdag 17 mei is mijn laatste stagedag bij Silverspot, daarna heb ik nog een week voor mezelf in Berlijn ( lees: school opdrachten afmaken.) Ik ben blij dat ik nog f een weekje ' niks' heb. Merk wel aan mezelf dat ik het heel lastig vind de laatste tijd aan de ene kant vind ik het echt prima om naar huis te gaan. En de andere kant wil niet. Ik wil iedereen die ik hier heb leren kennen nog zien voordat ik weg ga, maar wil ook nog dingen van de stad doen. Kort gezegd; ik wil op alle plekken tegelijk zijn.

Ik moet me er maar bij neerleggen en nog maar extra genieten van de tijd die ik heb, aan elk avontuur komt een einde. Maar nu klinkt 3 weken wel echt heel snel, nog maar 2 weken stage. Bizar. Over stage, is mijn baas deze week weer terug gekomen van China. Het alleen zijn in het bedrijf is veel beter gegaan dan verwacht en eigenlijk ging het allemaal goed. Tal had ook nog thee uit China voor me mee genomen wat ik erg leuk vind.


Nu stop ik met kletsen, ik ga mijn koffer verder inpakken want morgenochtend vroeg vlieg ik naar Kopenhagen voor 3 daagjes met Isabella, Shristi en Mitali. Tot snel, zeer snel want ik ben snel weer terug in Nederland!

Dikke knuffel van mij



Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!