lunavandenberg.reismee.nl

De tweede maand in Berlijn

Berlijn, 17-03-2019, 18:26

Weer een maand later sinds de vorige blog en daar ben ik weer. Deze 2 maand is super snel voorbij gegaan en stond voornamelijk in teken van bezoekjes. Me lieve papa en mama zijn hier een weekje geweest en een vriendin uit Groningen, Alma :).

Beide bezoeken waren heel erg leuk en het erg naar me zin gehad. Ik vond het zo fijn om weer even wat mensen te zien uit Nederland en heb me super erg vermaakt. Als ze dan ook weer weggaan blijft dat toch wel weer jammer. Met papa en mama voornamelijk de toeristen dingen laten zien en door de stad gefietst. Veel vrij kon ik helaas niet krijgen, dus hebben papa en mama ook veel samen gedaan als ik aan het werk was.

Met Alma ook wel snel wat toeristische dingetjes gedaan, maar Alma komt ook regelmatig in Berlijn en heeft dit ook al vaak gezien. Voornamelijk lekker bijgekletst uit eten geweest, bar bezocht en nog naar de dierentuin hier geweest.

Wel is het erg dubbel nu want ik ben gewoon al op de helft. 24 mei is het gewoon alweer over en moet ik terug en 26 mei zit ik gewoon weer in de examenzaal voor de laatste examens. Ik kijk aan de ene kant er heel erg tegen op om weg te gaan, omdat ik het hier zo naar me zin en zoveel leuke mensen ontmoet heb. Ik besef ook wel dat dat straks gewoon weg is en dat vind ik erg lastig. Maar aan de andere kant als ik terug ben ga ik met 2 van mijn beste vriendinnetjes samen in Groningen wonen, waar ik ook bizar veel zin in heb. Kortom het is erg dubbel.

Wel ga ik met Pasen een lang weekend naar huis waar ik wel heel erg veel zin in heb, iedereen thuis weer zien en gewoon weer met me lieve vriendinnetjes naar het paasfeest. Dat mis ik uiteraard wel. Over een maandje ben ik gewoon weer lekker een weekend thuis, I can't wait.

Wat ook wel een ervaring was hier was het Tommy Hilfiger X Lewis Hamiltion event. Ik kreeg een appje van een Nederlandse vriend hier dat Lewis Hamilton ( F1 chauffeur) dus hier in Berlijn was voor de kledinglaunch met Tommy Hilfiger. Ik ben gewoon een F1 fan, dus ik moest hierheen. Wat toevallig was was dat het vlak bij me stage was, dus klaar met stage en op naar het event met Nick. Toen we eenmaal naar binnen konden vroegen ze naar onze namen en of we op de gastelijst stonden. Uiteindelijk ons zelf naar binnen geblufd en daar stonden we op het event van Tommy Hilfinger met Lewis Hamilton.

Allemaal beroemde mensen oa; Neels Visser en de voetballer Boateng, gratis eten en drinken en allemaal journalisten. En daar stonden wij met ons normale kloffie 2 studenten uit Nederland. Bizarre ervaring, en gratis kleding gekregen van Tommy, die we zelf konden ontwerpen. Bizarre avond.

Voor de rest heb ik hier een Nederlandse vriendengroep bestaand uit: Nick, Bennie en Sophie. Sophie is mijn lieve huisgenootje en samen hebben we met Nick en Bennie een superleuke groep. Elk weekend samen uit, afgelopen weekend gekaasfonduet samen en natuurlijk weer uit. Helaas helaas gaat Bennie aanstaande woensdag naar huis en Nick een paar weken later. Ontzettend jammer want de tijd is zo snel gegaan met hun samen. Dus afgelopen weekend moest dat weer maar f gevierd worden dat het Bennie zijn laatste weekend hier is. Dinsdagavond met zn 4en nog wat drinken en dan zit het er voor Bennie hier helaas op.

Ook zijn Sophie en ik samen naar een concert van Troye Sivan geweest, afgelopen week. Super dicht bij ons huis en dit was super vet. We zijn geen diehards fans maar het leek ons gewoon leuk en we kennen de muziek. Juist omdat we zonder verwachtingen er heen gingen, was het zo super leuk. Backstage het voorprogramma nog f gemeet. Ook weer een superleuke avond.

Er is nog veel meer gebeurd, maar dit waren wel de highlights. Het was een superleuke en drukke maand die supersnel voorbij is gegaan. Nog 2 maanden en een paar weken en ik zit alweer thuis in Nederland. Bizar en ik geloof het eigenlijk ook niet. Ik heb veel fotos gemaakt deze afgelopen maand dus veergeet ook niet f bij het kopje foto's te kijken!

Dikke kus van mij en tot snel iedereen :)

Reacties

Reacties

Angela

Hoi..luna. wat super leuk om te lezen dat jij het zo ontzettend naar je zin hebt. Leuke verhalen wat je met iedereen deelt. Meid ..nog heel veel plezier en lekker genieten !!

Luna van den Berg

Wat lief, dankjewel :)

Annita

Wat weer leuk om te lezen hoe ondernemend je bent en dat je je zo goed vermaakt. We wensen je nog een fijne tijd daar!! Liefs xx

Diana

Ik lees het al een super leuke groep, veel uit,genieten dus.
En je werk ook nog leuk??
Begrijp dat je gevoel heel dubbel is maar je hebt super leuke contacten op gedaan. En dat is zeker de moeite waard.

Wiesje

He Luna,
wat leuk die verhalen......wat hebben wij dan een saai leventje hier zeg!
Gezellig dat je met Pasen weer even langskomt.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!