lunavandenberg.reismee.nl

Week 2 in Berlijn! :)

Berlijn, 22-01-2019, 19:11

Daar ben ik weer!   

Week 2 in Berlijn zit er al weer op, een super drukke week op stage. Maar ook buiten stage enorm veel gedaan deze week. Afgelopen week was mijn baas ( en enige collega) op vakantie naar Israel. Waardoor ik alleen was op kantoor. Wel hadden we meerdere contact momenten op 1 dag via Facetime maar druk was het wel. Super veel aanvragen, zo goed als zelf behandelen was wel een ding na pas een week in het bedrijf tez zijn. Gelukkig was de baas wel erg blij met me en vond hij dat het ik het erg goed gedaan heb.   

Het had zijn voor en nadelen, want doordat ik een beetje in het diepe werd gegooid, heb ik wel super veel geleerd deze week. De producten van ons komen voornamelijk uit China, en het is daar nu bijna Chinees nieuwjaar. Dat zorgde ook voor wat stress, want sommige fabrieken zijn dan wel 2 maanden dicht. Dus snel snel de laatste dingen op het schip naar Duitsland zien te krijgen zodat de klant het op tijd binnen heeft. Maar ook krijgen we de prijzen veel later binnen van onze fabriek, waardoor de klant soms lang wacht op een offerte. De klanten gaan dan natuurlijk bellen, en ik maar antwoorden met mijn gebrekkige Duits en of ze het ook in het Engels konden doen. Dit zorgde voor '' leuke'' situaties.   

Gelukkig is de baas weer terug, waar ik stiekem wel blij mee ben. Ook had hij was Israelische snacks meegenomen voor me als kadootje. Super lief!

Buiten stage heb ik super veel gedaan afgelopen week, etentjes met meiden, iemand helpen verhuizen in Berlijn zelf en uitgaan.Ik ben zaterdag voor het eerst uitgeweest in Berlijn, en dit was zo compleet anders dan hier in Nederland. Ik zit in wat Erasmus Whatsappgroepen en  hier werd ik uitgenodigd voor een verjaardagfeest. Eenmaal op het feest kende niemand elkaar en leert iedereen elkaar kennen. Mensen uit alle landen ( Colombia, Finland, Frankrijk, Turkijke, Peru etc.), doordat niemand elkaar kende was het wel super gezellig, en op dit feest dan ook vele leuke nieuwe mensen ontmoet.

Rond een uur of 1 na een club genaamd Tresor. We waren met een groep van ongeveer 15 man en moesten ons opsplitsen in 2 en 3 tallen om de kans groter te maken dat we binnen kwamen. In Berlijn hebben sommige clubs hun eigen richtlijnen, en kunnen ze random zeggen nee jij mag dr niet in. Ik ging samen met een Frans meisje in de rij staan, en nog even snel controleren welke DJ's er speelde. Want blijkbaar is de kans groot dat ze daarna vragen.

Eenmaal bij de security, werd ons niks gevraagd behalve legitimatie. Toen liepen we een donkere, trap af en kwamen we in een soort kelder. Tresor is een undergrondse Techno club. Voor dat we echt in de club waren, werden we gevraagd om onze telefoon te geven. Ik keek het Franse meisje verbaasd aan, en vroeg wat ze er mee gingen doen. We gaven onze telefoons, en onze voor en achter cameras van onze telefoon werden afgeplakt. Dit is blijkbaar ook een ding voor sommige clubs, omdat in Techno clubs hier soms gekke dingen gebeuren en dit een regel is van Tresor.   Ik had hier nog nooit van gehoord, en was helemaal verbaasd.

Eenmaal binnen op zoek naar de rest, en bleek toch dat meer dan de helft niet naar binnen mocht. Hun werden wel gevraagd naar de DJ's die er speelde en wisten niet allen het antwoord hier niet op. Ook werden sommige gewoon geweigerd zonder een reden. Weer andere werden geweigerd omdat ze geen ID bij zich hadden ( opzich logisch.) Met de mensen die wel binnen waren gekomen, een super leuke avond gehad in deze Techno club. Compleet anders dan in Nederland, maar het was geweldig.

Ook heb ik nu al wat aardig wat (leuke) mensen om me heen. Zo ben ik ook uit eten geweest in een Vietnamees restaurant ( 12-01) met een groepje. En Vrijdag (18-01) met wat mensen van het eerdere groepje waarmee we uit eten zijn geweest, sushi wezen eten. Ook zijn er alweer plannen voor aanstaand weekend en het weekend daarop. Ik verveel me hier dus absoluut niet.   

Ik zag vandaag overal foto's en video's van heel veel sneeuw in Nederland. Hier in Berlijn is het koud, maar geen sneeuw ( gelukkig). Heel veel suces in de sneeuw daar!

Ik spreek jullie snel!

Auf Wiedersehen!   

( Wil je op de hoogte blijven, en een notificatie ontvangen als ik iets nieuwe heb geplaatst op de blog schrijf je dan in voor de mailinglijst. Deze kan je vinden rechts van de blogs, onder de fotos) 

( Neem een ook een kijkje onder het kopje fotos, om fotos te zijn van het mooie Berlijn )

Reacties

Reacties

Heleen

Super leuk baby, nu moet je nog een keer het uitgaansleven in Malta meemaken❤️❤️

Diana

Super om te horen dat je het zo naar je zin hebt. Echt cripie om in zo'n discotheek te gaan. Vast leeftijd verschil
Maar alleen de boel runnen is de beste leermeester. Je leert van je fouten.
Wil je nog iets over je moeder weten appen we wel(GRAPJE). je mama leest dit natuurlijk ook.
Doeidoei tot de volgende keer

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!