lunavandenberg.reismee.nl

De eerste week in Berlijn!

09-01-2019, Berlijn, Duitsland

Hallo allemaal!

De eerste week zit er bijna op en er is zoveel gebeurd om te vertellen, dus ik begin maar gewoon bij het begin.

Donderdag 3 Januari ben ik verhuisd naar Berlijn. Papa en mama hebben bij gebracht met de auto zodat ik allemaal spullen mee kon nemen zoals me fiets en gitaar. Me ouders zijn 2 nachten gebleven in een hotel in de buurt, om samen rustig alles in te richten en samen eventjes de stad kunnen te verkennen. Ik zit in een studentenhuis met 3 jongens, en 1 Nederlands meisje ( helaas gaat zij eind Januari al weer naar huis ). Ik heb een super grote mooie kamer van 23 m2 waar ik helemaal blij mee ben.

Toen Papa en Mama weg gingen was het f wennen, nu ben ik echt alleen en ik ken niemand. Dat was ook 1 van de dingen waar ik het meest tegen op zag, niemand kennen. Ik was ook bang dat ik hier niet snel mensen zou leren kennen aangezien ik in mijn bedrijf alleen mijn baas als collega heb. Nu maak ik me daar totaal geen zorgen meer om en zit ik in wat Facebook groepen met Erasmus studenten, meiden uit andere landen die in Berlijn wonen etc. Ik heb nu al wat leuk contact met wat mensen, waar ik ook wat leuke dingen mee ga doen.

Ik heb nu ook al mijn eerste 4 stagedagen er op zitten bij mijn stagebedrijf Silverspot GMBH. Silverspot is een groothandel in relatiegeschenken, promotiematerialen en souvenirs. We hebben een super groot assoirtement vraag het en we hebben het waarschijnlijk wel. Ik kan na 4 dagen wel al zeggen dat ik super veel geluk heb met mijn stagebedrijf en baas. Hij legt me alles uit en mijn notitieboekje staat dan ook al aardig vol. Ook zijn mijn werkzaamheden eigenlijk alles wat hij doet van offertes maken, tot uitzoeken welke leverancier het goedkoopst is en het regelen van de vracht vanuit China naar klanten bijv in Hamburg of Wenen. Wel gebruik ik meer Duits dan ik van te voren gedacht had, maar vind dat eigenlijk wel heel erg leuk.

Wel kwam ik erachter dat het in Berlijn toch wat anders is dan in Nederland, op zondag dacht ik na wat toeristische dingen gezien te hebben even boodschappen te gaan doen. Ik na de LIDL ( vlakbij) blijkt die gesloten te zijn, ik na de andere supermarkt vlakbij ook gesloten. Toen begon ik te googlen en blijken ( bijna) alle supermarkten dicht te zijn op zondag. Eenmaal thuis was het enige wat ik had de eitjes uit Elsloo, dus dan maar een lekker eitje uit Elsloo bakken. Dit gebeurt me dus niet nog een keer. Ik mijn huisgenoot vragen ja zijn alle winkels dicht op zondag hier of? Hij keihard lachen, wist je dat niet?? Nee dat wist ik niet haha.

Ik kan nog veel meer vertellen, maar vind het wel weer lang genoeg voor nu. Kort samengevat; het gaat goed met me en ik heb het super naar me zin!

Onder het kopje fotos kan je nog wat fotos zien van dingen die ik heb gedaan in de eerste week.

Auf Wiedersehen en een dikke knuf uit Berlijn,

Luna

Reacties

Reacties

Annita

Super leuk om te lezen Luna, wat ben je toch een stoerwijf!! You go girl!!

Ina

Leuk te horen dat je het na je zin hebt Luna....

Diana Kootstra

Hallo Luna,

Wat leuk om jouw te volgen in je stagiaire periode. Fijn om te horen dat je het naar je zin hebt. Je bent niet de enigste die er achter kwam dat op zondag de winkels gesloten zijn. Ik ook. Sommige bakkers zijn zondags morgens wel open.

Iris

Wow, have fun in berlin?❤

Debora

Wauw! Geweldig Luna! Ik vind het dapper van je! Wat super dat je baas zo goed is! Leuk om je zo te kunnen volgen!
Maak er wat moois van!
Tot 'lees'!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!